Osäker

Känner mig lite osäker på åka på kalas till helgen.
För har ju börjat äta så mycket mindre mat.
Känner själv inte orkar bli utfrågad varför jag inte äter mera.

Sen äter jag ju inga sötsaker alls för tillfället.
Har inte tänkt att börja äta det på länge.
Känner inte behöver sötsöker för att leva. 
 
 
Men jag tror att måste försöka äta som gör utaför hemmet med.
Får bara mer lärdom av mig själv utsätter mig för fara.

Så ve hur jag känner mig även hur ska gå till säga i från. 
För jag är verkligen dålig på säga i från att inte vill ha mer när jag är mätt.
 
Men hoppas lärdom kan ta med mig när åker till mamma några veckor.
För där verkligen svårt för mig att hålla mig till mina rutioner.
Men måste ju funka fasten åker besök hos andra.
 
Måste ju lära mig hur jag vill leva.
Och lära mig stå på mig. 
Så ingen påverkar mig till något negativt.
För det förlorar jag ju själv på
 
 


» Sofia

Förstår precis hur du tänker där, är skit jobbigt jag vet hur det är men också att man måste göra det. Tänk vad stolt du skulle vara över dig själv om du går dit och även lyckas att bara ta lite. Bara för att man går ner i vikt behöver ju inte det innebära att man aldrig mea får äta sötsaker. Men förstår ju dn tanke att man inte vill utsätta sig i onödan, det är ett dilemma. Man kanske inte borde utsätta sig för tidigt?

SV: Du kommer lyckas med samma som jag gjort, det är jag helt övertygad om! Har du mycket att gå ner?

Massa kramar <3

Svar: För tidigt är inte bra har jag märkt.Får då enkelt åka tillbaka till det gamla.Nu känner ändå redo, När hålt matrutinerna snart en månad. Måste pröva annars vet ej lärt sig något. Måste testa innan ska åka mamma över helgen har så svårt hålla mina matvanor där. Har runt 70kg att gå ner tills jag är nere på normalvikt.

Tar sin lila stund gå ner men hoppas att lyckas en dag framöver =)
Livets gåta

2013-10-11 // 18:58:29
» Sofia

70 kilo klarar du, jag hade 92 kilo till normalvikt och har bara 15 kvar nu, så klrar jag det så klara du detta! Det måste få ta en stund kan jag också tycka, kroppen och framför allt hjärnan måste hänga med! Du är så duktig!! <3

Svar: Ja om du klarar det så måste jag ju med klara det.Hjärnan kommer säkert ha svårt hänga med. Jag Känner mig duktig just nu. Vet ju inte när svackorna kommer tyvärr.Hur dåliga dom blir. Känner en oro att säkert kommer en snart som kommer att förstörra det jag har byggt upp. Men hoppas hålla mig torra ett tag till i alla fall
Livets gåta

2013-10-14 // 18:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback